Odhliadnuc od toho, že rozprávať sa s ľuďmi je vraj ľahké a dar reči je najdôležitejšou súčasťou úspešnej práce s ľuďmi, existuje aj mnoho iných vlastností, ktoré by mal recruiter mať aby bol v náborovom priemysle úspešný.

1) Dôvera

Existuje dôvod prečo táto profesia priťahuje hlavne extrovertov. Práca recruitera zahŕňa veľa interakcie, vytvárania si nových vzťahov a kontaktov a to s množstvom ľudí, takže dôvera je veľmi dôležitá a prospešná. Je veľmi dôležité aby recruiter veril tak ako sebe tak aj svojim schopnostiam, ktoré môže klientovi či kandidátovi ponúknuť

2) Dobré komunikačné schopnosti

Prijímanie pracovníkov závisí predovšetkým od efektívnej komunikácie, takže je dôležité aby pracovník náboru správne komunikoval tvárou v tvár, telefonicky či emailom. Klient aj kandidát očakáva, že v kontakte s recruiterom zostanú počas celého procesu náboru a preto je dôležité aby recruiter pravidelne komunikoval, poskytoval priebežné informácie a robil zodpovedného sprostredkovateľa medzi týmito dvoma stranami

3) Priateľské správanie

Pre úspešné podnikanie je nevyhnutné aby si recruiteri boli schopní vytvárať profesionálne a priateľské vzťahy so svojimi klientami a kandidátmi. Ak sa vzťahy udržujú príliš formálne alebo naopak až príliš priateľské môže sa klient či kandidát cítiť nepríjemne. Vytváraním adekvátnych vzťahovso všetkými stranami, s ktorými spolupracujeme vzniká určitá úroveň dôvery v schopnosti recruitera. Priateľské vzťahy vzbudzujú kvalitu recruitera ako človeka a profesionálne vzťahy zase uľahčujú budúcu činnosť. Robia ju viac efektívnu a prehľadnú. Na základe oboch sa s Vami klienti či kandidáti rozhodnú pracovať alebo Vás odporúčať iným.

4) Dobrý poslucháč

Recruiteri majú povesť majstrov slova no vedia by tiež dobrými poslucháčmi! Hoci to často láka k monológu o tom aká je spoločnosť či pozícia skvelá, je dôležité aj sedieť a počúvať o potrebách klienta a požiadavkách kandidátov, ktoré sú prvoradé. Plniť rolu recruitera bude oveľa jednoduchšie ak budete vedieť čo každá strana hľadá.

5) Silné obchodné zručnosti

Nábor je v podstate predaj. Po prvé, recruiter predáva svoju službu klientovi, potom musí predať prácu kandidátovi a vysvetliť mu, prečo je práve táto príležitosť preňho tá pravá. Ak recruiterovi chýba cit pre predaj, bude preňho ťažké získať dôležitých klientov.

6) Cieľavedomosť

Nábor je neuveriteľne konkurencieschopný priemysel, takže je veľmi dôležité, aby bol recruiter zameraný a vedel pracovať pod tlakom. Náboroví pracovníci často pracujú na základe provízie alebo bonusu podľa ich výkonnosti, a to funguje aj ako motivácia pre dosiahnutie cieľov. Ak nie ste ochotní vynaložiť úsilie na splnenie týchto cieľov, potom váš výnosový potenciál výrazne klesne.

7) Dobrý v multi-tasking

Recruiteri, hlavne v personálnych agentúrach často pracujú na sérii rôznych projektov a pre viacerých klientov naraz. Niekedy je potrebné niektoré úlohy uprednostniť lebo sú naliehavejšie a pozícia musí byť obsadená skôr. Preto je dobrý recruiter aj majster v organizovaní vlastného času.

8) Trpezlivosť

Veci často nejdú podľa plánu a recruiter musí byť trpezlivý. Najmä ak sa výberové procesy natiahnu, lebo nie je jednoduché nájsť toho správneho kandidáta. Aj keď to môže byť niekedy frustrujúce, je dôležité, aby ste boli v pohode a profesionálni.

Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať Vám kvalitnejšie služby. Používaním našich online služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookies. Viac informácií nájdete tu.