Viete aké sú 3 hlavné lákadlá pre zmenu práce? Atraktívnejší plat, zaujímavejšia náplň práce a väčšia flexibilita…klasika. V hre o skvelú kariéru a najlepšieho nového zamestnanca sú však aj iné premenné a dôvody. Napríklad, podľa prieskumov, až každého piateho zamestnanca podnieti k zmene práce možnosť lepšieho vzdelávania a rozvoja.
Kandidáti na pracovnom trhu veľmi dobre vnímajú aktuálnu situáciu a aj to, že majú na výber a nie sú odkázaní na to, zostať v ich aktuálnom zamestnaní aj napriek tomu, že im nesedí. Firmy vyvíjajú veľké úsilie na to, aby získali tých najlepších kandidátov. O tom, čo nakoniec kandidátov presvedčí k zmene práce sa dnes okrem platu a náplne práce pridávajú aj iné faktory. Napríklad, podľa prieskumov, až 20% ľudí je ochotných seriózne uvažovať o zmene práce ak im ponúknete lepšiu možnosť vzdelávania sa.
Vzdelávanie je rozhodne niečo „navyše“, čo niektorý zamestnanci možno aj bez problémov oželejú. Pre iných, aktívnych a ambicióznych, ktorí chcú na sebe pracovať, je však možnosť rozvoja veľmi dôležitá. Nemalá časť firiem aj tak ponuku vzdelávania svojim zamestnancom stále podceňuje. Podľa prieskumov až vyše tretina spoločností vzdelávanie ako pracovný benefit neponúka a ak tak len kurzy najviac jedného jazyka.
Ak máte možnosť ponúknuť svojim zamestnancov vzdelávanie, či už technické, kurzy jazykov či soft skills, určite tak urobte. Následne tento benefit rozhodne propagujte aj pri pracovných ponukách a inzerátoch. Sú ľudia, ktorí sa zaujímajú len o ponúkané vzdelávanie a v inzerátoch a cielene ho vyhľadávajú, potom takí, ktorých táto možnosť určite poteší a takí, ktorý ho prinajmenšom ocenia. Ponuka vzdelávania nemá vlastne v očiach kandidátov, žiadne negatíva a preto prinajmenšom len dotvorí dobrý obraz Vašej spoločnosti. Dnes je veľkou témou blogov, motivačných speakrov, prednášok a workshopov to, ako byť lepší v tom, čo robíme. Ako sa vieme naučiť čo najpraktickejšie veci do budúcnosti a kde všade sa skrývajú možnosti na rozvoj. Vzdelávanie a sebarozvoj sú prezentované ako to, čo odlišuje bežných od tých veľmi úspešných. Byť vzdelanejší a rozhľadenejší rovnako zvyšuje naše sebavedomie. Byť v niečom (v práci) lepší je veľká a silná vnútorná motivácia.
Z tohto všetkého vyplýva, že ľudia logicky vyhľadávajú možnosť vzdelávať sa aj v pracovnej dobe (ktorá tvorí väčšinu ich času). Firma, ktorá im to ponúkne, získava veľké plus.
V rámci HR je najjednoduchšou cestou ponúknuť zamestnancom vzdelávanie sa cez video kurzy. Sú najmenej časovo aj finančne náročné. Online vzdelávanie zaviedlo už veľké množstvo firiem, a tak zamestnancom v krátkej dobe poskytli zdroj neobmedzených informácií o všelijakých témach, ktoré môžu byť pre nich zaujímavé.
Takouto ponukou vzdelávania sa dá začať…aj v malej firme či startupe.

Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať Vám kvalitnejšie služby. Používaním našich online služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookies. Viac informácií nájdete tu.