Kľúčom k dlhodobému úspechu akéhokoľvek náborového profesionála je aktivita. Nie všetko je o aktivite, ale každá sa určite počíta.
Je proste nutné urobiť určité aktivity aby ste získali požadované výsledky. Tieto aktivity sa môžu líšiť v závislosti od odvetvia, v ktorom pôsobíte, vašich skúseností a hĺbky vašich vzťahov s klientmi. Takmer určite však budú medzi ne patriť stretnutia s klientmi, vyhľadávanie, hovory, rozhovory s kandidátmi, oslovovanie talentov atď.
Cieľom tohto článku je k týmto štandardným, pridať nové aktivity, ktoré sa budú rovnako efektívne rátať.
Napríklad: vytváranie obsahu na webových stránkach, vytváranie obsahu na profiloch sociálnych sietí, budovanie si kontaktov a vzťahov, budovanie povedomia, rôznych komunít talentov a kandidátov a iné.
V skutočnosti  asi nie je úspešného recruitera, ktorý by dosahoval výsledky bez toho aby neustále produkoval aktivity, či už pravidelné alebo nové nápady, ktoré oslovujú trh.
Ale nie všetko je o aktivite. V skutočnosti príliš veľa aktivity nesprávneho druhu môže byť skôr na škodu. Stovky, nepremyslených, monotónnych a nalinajkovaných telefonátov vám neprinesú nové „placementy“ a tiež nezlepšia vašu reputáciu. Ani desiatky Inmailov na LinkedIn nerozšírie Vašu sieť a pôsobnosť.
Druhou zložkou hneď po aktivite je kvalita. Musíme vyvinúť veľa aktivity aby sme boli úspešný, no musí to byť aktivita tej najvyššej kvality. Kvalita musí byť v každom kroku procesu. Naša práca, práca recruiterov, je tvorená tisíckami malých interakcií. Náš úspech je ovplyvnený objemom týchto interakcií (aktivitou) a v rozhodujúcej miere kvalitou každej z nich.
Takže v skratke, úspech je o činnosti a o kvalite tejto činnosti. Existuje však aj tretia strana rovnice. Musíme robiť veľa aktivít.
Musíme ich robiť kvalitne.
A musíme ich robiť s tými správnymi ľuďmi.
Ak si na mesiac naplánujete 15 meetingov a kvalita vami podaných informácii bude špičková, aj tak sa vám nepodarí uzatvoriť biznis ak sa stretávate so spoločnosťami, ktoré svojím nastavením nepotrebujú vaše služby alebo sa na meetingoch stretávate s ľuďmi, ktorý v spoločnosti nemajú rozhodovacie slovo.
Neúspech väčšinou spočíva v tom, že vybočíme z tohto jednoduchého vzorca:
Robiť dostatočne veľa aktivity.
Aktivity správnej kvality.
Cielime a robíme aktivity s tými správnymi ľuďmi
Technológie našej doby ešte viac prispievajú k tomu aby sme sa tohto vzorca držali. Všetci poznáme ľudí, ktorí sa snažia a snažia, robia nespočetne veľa aktivít no bez dostatočne efektívneho výsledku. No ak by bolo toto snaženie dostatočnej kvality a zamerané na to správne publikum.. čas strávený snažením by bol určite strávený lepšie.
A to je základný vzorec úspechu v našej „brandži“.
AKTIVITA x KVALITA x CIELOVA SKUPINA

Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať Vám kvalitnejšie služby. Používaním našich online služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookies. Viac informácií nájdete tu.