Facebook zaviedol niekoľko dostupných nástrojov, ktoré ponúkajú zaujímavé využitie v recruitmente. Objavili sa nové možnosti komunikácie, inzercií, predstavenia firmy aj prihlásenia sa k voľným pracovným pozíciám.
Nábor cez Facebook je ale stále dosť ťažký. Táto modrá sociálna sieť nie je plná plnohodnotných informácií o ľuďoch – kandidátoch, tak ako napríklad, tiež modrý LinkedIn, kde môžete so slušne veľkou presnosťou vyhľadávať relevantných kandidátov. Facebook nie je pracovný portál a preto vyžaduje prácu s komunitami, vytváranie kvalitného obsahu, budovanie skupiny sledovateľov, pokročilé metódy a cielené inzercie. Na niektoré typy pozícií je perfektný, na iné zase nevhodný.
Väčšina komerčných príspevkov na Facebooku má podobu fotky alebo komentára a linku, ktorý presmeruje čitateľa na externý web. Tam si pozrie obrázky, prečíta si článok, pozrie video, registruje sa alebo nakúpi atď. Facebook však nechce aby z neho ľudia odchádzali preč. Viac stráveného času na konkrétnej webovej stránke znamená viac reklamy a väčšie zisky. Aktuálnym cieľom Facebooku je povýšiť sa na univerzálnu komunikačnú platformu, ktorá užívateľom ponúkne takmer všetko: možnosť telefonovať, písať si, nakupovať, objednať taxi, prechádzať médiá atď. Preto aj bolo, v posledných dvoch rokoch, predstavených viacero nástrojov, ktoré umožňujú dodať obsah a služby priamo na stránke Facebooku. Tak sa objavujú aj zaujímavé možnosti pre recruitment.
Dnes je primárnym nástrojom na pripojenie k internetu pre takmer každého z nás smartphone. Treba povedať, že málo ktorá iná aplikácia nie je pre mobil tak dobre vyladená ako Facebook.
Prvým užitočným nástrojom sú Carousel Ads. Rozhodne môže mať
praktické využitie pri náborovej inzercii. Ide o rolovanie obrázky
alebo odkazy. V jenom príspevku tak môžete predstaviť hneď niekoľko pozícií naraz. Carousel má podľa štatistík dvoj- až troj – násobne väčší dosah ako bežné príspevky. Dôvodom je pravdepodobne zvedavosť, čo sa skrýva ďalej za koncom displeja. Určite však môžete túto funkciu využiť aj na iné ako pozície. Napríklad predstaviť zoznam benefitov, fotky priestorov alebo nalákať kandidáta a príbeh na pokračovanie.
Canvas je perfektná funkcia pre médiá. Ak chcete zverejniť niekoľko príhovorov predstaviteľov spoločnosti alebo záznamov, z vami organizovanej akcie, určite ho použite. tento formát pracuje na celej obrazovke. Ak je obsah, ktorý chcete komunikovať zaujímavý a pútavý, niekoľko videí či obrázkov sa prehrá automaticky za sebou a dá jedincovi z cieľovej skupiny viacero informácií, ktoré si nemusí dohľadávať inde na webe.
Lean Ads je zase formulár pre zber kontaktov a informácií o užívateľovi. Môžete si vybrať, aké údaje chcete zhromaždiť – meno, email, mesto, krajinu atď. Obrovskou výhodou je, že Facebook predvyplní informácie, ktoré pozná z profilu človeka. Takže ak chcete zozbierať len mená a kontakty zaujímavých osôb, ktoré má uvedené na profile každý, formulár kandidát vyplní za pol sekundy.
Účinnosť sa dá rýchlo predstaviť na príklade postupu:
1. predstavte si že vidíte inzerát, kliknete naň, presmeruje vás na inú stránku, tá sa dlho načítava, a keď sa načíta, začnete vypĺňať údaje
alebo,
2. vidíte pracovný inzerát, kliknete, objaví sa predvyplnený formulár s vaším kontaktným údajom a dáte odoslať. Aké prosté. Vyplnené kontakty sa dajú prepojiť so CRM systémom.
K tomuto formuláru bohužiaľ nejde pripojiť CV ale pokiaľ je záujem o kontakt z oboch strán, určite nasleduje mailová komunikácia, zaslanie CV a tel. čísla, rozhovor a tak ďalej.
V rámci aplikácie Messanger sú zaujímavosťou konverzačné roboty, ktoré môžu veľkú časť komunikácie medzi recruiterom a kandidátom zaobstarať sami. Jedna funkcia, ktorá už bežne funguje a je používaná je: Ak sa spojíte s konverzačným robotom, napíšete mu aké témy alebo pracovné oblasti vás zaujímajú a vybrané témy / pracovné pozície vám potom chodia do schránky. Takáto funkcia je veľmi využiteľná ako máte v portfóliu viacero pozícií a potencionálnemu kandidátovi sú automaticky predstavené len relevantné podľa kľúčových slov.
Aby som to zhrnula, kandidát uvidí príspevok, v Carousel Ads sa môže dostať k ďalším zaujímavým informáciám, potom si v Canvas prezrie nejaké videá o firme, jej predstaviteľoch, akciách priestoroch, prihlási sa na pozíciu cez Lead Ads a v Messangeri mu budú zaslané zaujímavé články či iné pracovné pozície. Recruiter mu môže priamo cez messanger napísať, vypýtať si telefonický kontakt alebo ho zpohovorovať priamo cez videohovor. Toto všetko prebehne cez mobil a aplikáciu. Je to rýchle a jednoduché.
Všetky tieto nástroje sú bezplatné, len sa ich treba naučiť používať. Keďže na Facebooku som ja, vy aj potencionálni kandidáti, prečo sa tam cielene nestretnúť. Časom možno táto sociálna sieť nahradí iné komunikačné kanály úplne.

Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať Vám kvalitnejšie služby. Používaním našich online služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookies. Viac informácií nájdete tu.