Vyzerá to tak, že rok 2019 prinesie so sebou nové trendy v recruitmente, ktoré výrazne ovplyvnia výberové procesy.
Tu je niekoľko z nich, ktoré sa oplatí začať využívať ASAP.
#1 Recruitment Marketing
Kombinácia náboru a marketingu? Áno! Náborový marketing je proces prilákania talentovaných kandidátov do vašej organizácie pomocou marketingových aktivít a taktík. Je to dôsledok aktuálnej situácie na trhu práce. Najnovšie trendy marketingu a reklamy by nemali teda sledovať len reklamné agentúry ale aj recruiteri.
#2 Employer Branding
Čím lepšia značka, tým lákavejšia firma. Opäť prepojenie s marketingom. Dobrá značka opisuje tak ako spoločnosť tak aj jej ponuku pre potencionálnych zamestnancov. LinkedIn výskum v minulosti ukázal, že viac ako 75% zamestnancov si vyhľadá značku spoločnosti a vytvorí svoj obraz o nej ešte pred tým ako sa o pozíciu uchádza.
#3 Talent pool
Talent pool je databáza zamestnancov, v ktorej zamestnávatelia a personálni manažéri udržiavajú všetkých svojich TOP kandidátov. Talentové databázy obsahujú nie len kandidátov, ktorí požiadali o prácu, ale aj kandidátov, ktorí na pohovoroch neuspeli a kandidátov, ktorí sa ochotne prihlásili pre prípad, že by sa vyskytla ponuka priamo pre nich. Predstava, že vždy, keď sa otvorí nová pozícia, existuje „talent pool“ kde je možné si vybrať z ponuky len tých najlepších kandidátov, to je sen každého recruitera.
#4 Riadenie kandidátskych vzťahov (CRM)
Riadenie kandidátskych vzťahov (Candidate Relationship Management) je metóda riadenia a zlepšovania vzťahov so súčasnými a potenciálnymi budúcimi uchádzačmi o prácu. Mať dobré a silné kandidátske vzťahy sa rýchlo stalo jedným z najlepších náborových trendov v roku 2019. Táto relatívne nová metóda náboru bola zavedená do sveta ako taktika na riešenie jednej z najväčších výziev v oblasti ľudských zdrojov – prilákanie talentov.
#5 Social recruiting
Social recruiting využíva sociálne a mediálne kanály. Názov poukazuje na rôzne spôsoby využitia sociálnych sietí (napríklad Facebook, Twitter, LinkedIn atď.) A webových stránok (blogy, fóra, pracovné tabule a webové stránky ako napríklad Glassdoor) na vyhľadávanie, prilákanie a nábor talentov. Aký je význam sociálneho náboru? Presahuje rámec uverejňovania aktuálnych voľných pracovných miest na účtoch vašej spoločnosti a na sociálnych sieťach. Ponúka oveľa viac! Prostredníctvom sietí sociálnych médií môžete aktívne vyhľadávať potenciálnych kandidátov, nadviazať vzťah s nimi a povzbudiť ich, aby sa uchádzali o svoje voľné pracovné miesta. Kvôli všetkým možnostiam, ktoré ponúka, sa sociálny nábor stal jedným z najlepších náborových trendov.
#6 Automatizované nástroje náboru
Čo to je? Softvér, ktorý využíva nové technológie na automatizáciu procesu náboru. Automatizácia procesu prijímania zamestnancov je aktuálna už nejaký ten rok, ale teraz ide nad rámec HRIS, systému sledovania žiadateľov (ATS) a softvéru na nábor zamestnancov. Novým trendom je softvér, ktorý ponúka 2 z 1 nástrojov – integruje riešenia ATS aj marketingových stratégií pod jednou platformou. Tieto nové nástroje ponúkajú pomoc pri hľadaní, priťahovaní, zapájaní, školení a konvertovaní kandidátov na požiadavky zamestnávateľov. Zjednodušujú proces prijímania a robia to rýchlejšie a efektívnejšie.
#7 GDPR
Všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR) je nový právny predpis EÚ, ktorý nahradí súčasný zákon o ochrane údajov (DPA) s cieľom zjednotiť predpisy v oblasti údajov v rámci EÚ. GDPR poskytne ľuďom väčšiu kontrolu nad svojimi osobnými informáciami, čo znamená, že úplne zmení spôsob, akým bude nábor pracovať v roku 2019. Momentálne sa každá spoločnosť pasuje s novými pravidlami ochrany osobných údajov, preto keď sa tento systém viac zaužíva bude to jeden z najnovších trendov pri nábore!
#8 Štrukturované pohovory
Štrukturované pohovory sú čoraz častejšie a obľúbenejšie medzi recruitermi. Prečo? Síce nekorešpondujú s uvoľnenou atmosférou priateľských rozhovorov, ktoré sú atraktívne teraz no sú: efektívne, objektívne, férové a profesionálne.
Oblasť ľudských zdrojov sa neustále rozvíja a mení. Táto zmena je nevyhnutná kvôli čoraz mladšej a globálnejšej pracovnej sile. Preto je dôležité dávať pozor na najnovšie trendy, ktoré ovplyvnia náborový priemysel v najbližšom roku.