Sú náborové kampane stále potrebné alebo stačí zverejniť voľnú pozíciu na pracovnom portály?
Na dnešnom trhu práce je to o tom, že spoločnosti musia komunikovať. Kandidáti si na trhu práce vyberajú, fungujú ako bežný spotrebiteľ. Rozhodujú sa, do ktorej spoločnosti by chceli ísť rovnako ako keď sa pri kupovaní televízie rozhodujú, ktorá značka je asi kvalitnejšia.
Je stále rovnako dôležité tvoriť kampane. Táto aktivita však už nie je len doménou HR, ale aj marketingu, ktorý výrazne ovplyvňuje efektivitu náborových kampaní. Už nie len značka ale aj pozície sa dajú komunikovať verejnosti cez reklamné videá, Instagram, Insta stories, LinkedIn, PR články atď. Náborová kampaň by preto mala byť komplexná komunikácia rôznorodých informácií cez rôzne kanály. Ak spoločnosť nevie dlhodobo nájsť kvalitných zamestnancov mala by pristúpiť ku kvalitne prepracovanej kampani, ktorá zvýši povedomie o značne spoločnosti a tiež odkomunikuje potrebu pracovnej sily na konkrétnych pozíciách.

 

Nie je to však len o vtipnom nápade na video. Jednoznačne sa odporúča stavať náborovú kampaň na dátach. Dôležité je vedieť na koho je kampaň cielená, čo daná cieľová skupina hľadá, čo chce, očakáva, čo ju zaujme. Po zrealizovaní prieskumu vieme, kto sú ľudia, ktorých chceme zaujať, čo o spoločnosti už vedia a čo im treba komunikovať ako nové a zaujímavé. Interné prieskumy by mali byť vždy súčasťou kampane. Najprv treba zistiť čo si myslia ľudia vo vnútri a na tom stavať komunikáciu von. Aby zamestnanci vedeli potvrdiť šírené informácie a komunikovať dobré referencie.
Firmy často nechcú riešiť komunikáciu brandu. Chcú len priame výsledky, a to aby im ľudia odpovedali na inzeráty. Samozrejme je možné kampane orientovať len na výkon a zamerať ich na to, aby len zbierali životopisy, ale mala by v nej byť zahrnutá aj značka, pretože ľudia si dnes radi vyberajú, radi komunikujú, radi sa chvália kde pracujú a ak túto spoločnosť nikto nepozná tak sa do nej nikto nebude ani hrnúť. Mnohé kampane dnes vedia sledovať koľko ľudí video či obrázok videlo, koľko navštívilo profil alebo stránku spoločnosti čím nahliadli do jej kultúry.
Dobrým príkladom účinnosti spojenia náborovej a marketingovej kampane je komunikácia jednej českej stávkovej spoločnosti. Ako väčšina spoločností dnes, tiež stavili na video, keďže je teraz moderné, rýchlo virálne a tým aj efektívne. Spojenie aktivity na sociálnych sieťach, premysleného videa, dobre zacielených informácií na cieľovú skupinu, súťaž a prezentácia v časopisoch na odborných školách priniesli svoje ovocie. Na vývojársku pozíciu, čo je dnes jedna z najťažšie obsadzovaných, sa prihlásilo vyše 200 developerov, z ktorých 96 prešlo aj odborných testom. Spoločnosť tak získala neuveriteľných 96 programátorov so záujmom o prácu pre nich. Najväčšou pridanou hodnotou však bol dlhodobý efekt, ktorý kampaň priniesla. Video bolo v rámci cieľovej skupiny IT vývojárov známe a tým aj meno spoločnosti. Keď akýkoľvek developer premýšľal  nad zmenou či začiatkom alebo nad tým, kam by mohol ísť, hneď ho medzi prvými napadla spoločnosť, ktorá cielila svoju komunikáciu na človeka ako je on, plus je v jeho kruhoch známa, čo dodáva prestíž.
Pri takýchto kampaniach funguje to isté čo pri reklame, preto sú tam úzko spojené s marketingom. Zdravá kombinácia šoku, humoru a informácií. Vždy sa objavia aj ľudia, ktorým sa kampaň páčiť nebude, preto je kombinácia médií a druhov komunikácie veľmi dôležitá. Umožňuje zasiahnuť všetkých zahrnutých v cieľovej skupine. Video sa dostane k užívateľom sociálnych sietí a médií, obrázok s rovnakými informáciami len bez obsahu konkrétneho humoru zase zaujme ľudí na hlavnej stránke spoločnosti či plagáte na stene na fakulte vysokej školy. Základom je určite priniesť niečo nové a pútavé s premysleným zámerom a určenou cieľovou skupinou.

Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať Vám kvalitnejšie služby. Používaním našich online služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookies. Viac informácií nájdete tu.