Recruiteri, HR, využívate video pri nábore zamestnancov?
Video v súvislosti s recruitmentom poznáme predovšetkým v podobe kariérnych videí, ktoré sú cielené na priblíženie kultúry spoločnosti, jej priestorov, zamestnancov a niekedy ponúkajú obraz celej spoločnosti. Tieto videá sú skôr HR marketingovým nástrojom využívaným na budovanie povedomia o spoločnosti.Predstavím Vám ale aj iné využitie video formátu. Za zlomok ceny reklamného videa môžete začať využívať novinku tzv. video sourcing.
Pracovné video – inzeráty
Ak hľadáte kandidátov alebo náborujete nových zamestnancov na dnešnom trhu práce, nejde to často inak ako cez ich priame oslovovanie. Pri priamom oslovovaní, tzv. talent sourcingu však často bojujeme s nízkou responzivitou, čiže veľmi malé percento oslovených ľudí na správu zareaguje. Video inzerát je často amatérsky natočené video s pracovníkom spoločnosti, pre ktorého bude hľadaný kandidát pracovať, a tento, väčšinou manažér alebo teamleader, svojimi slovami popisuje seba, tím, spoločnosť a to, koho hľadá.
Týmto videom kandidátov prekvapíte hneď dvakrát, čím dosiahnete výrazne vyššej respozivity. Po prvé, kandidáta prekvapíte využitím video formátu, pretože väčšina kandidátov je zvyknutá dostávať len odkazy na textové popisy pracovných pozícií na stránke klienta alebo na pracovnom portáli. Po druhé, kandidát môže priamo vidieť svojho potencionálneho nadriadeného. Tak bude hneď súhlasiť s pohovorom predovšetkým z dôvodu, že sa mu táto osoba zdala sympatická. A presne to je efekt, ktorý chcete docieliť ale textovým inzerátom sa to nedá.
Vyšším levelom sú ešte videá vo virtuálnej realite alebo 3D videá. Ak sa chcete vydať smerom dokonalého video sourcingu, kamery na natáčanie 3D videí sa dajú dnes už bežne kúpiť na internete a ani nie sú príliš drahé.
Personalizované video oslovenie
Pri technických pozíciách ako sú napr. software developeri, kde je responzivita úplne najnižšia, je niekedy potrebné ísť ešte o krok ďalej a natočiť personalizované video pre každého jedného kandidáta, ktorého chceme naozaj zaujať zvlášť. Recruiter alebo recruiterka si jednoducho vezme telefón a natočí video v štýle selfie, ktoré začína priamym oslovením menom. Napr. „Ahoj Pavol, tvoj profil som našla na LinkedIne…“ Kandidát je prekvapený, že niekto natočil video priamo preňho a na túto správu odpovie, čo je cieľ, ktorý chceme dosiahnuť. Rovnako ako pri video inzerátoch, vždy je dôležitá autenticita videa. Paradoxne, profesionálne natočené videá majú skôr negatívny vplyv na kandidátov a ich odpovedanie.
Náborové LIVE videá
Úplne najnovším trendom sú náborové LIVE videá. Dnes sa na sociálnych sieťach všetko zdieľa a najatraktívnejšie je to, čo sa deje v aktuálnom čase. K dispozícii sú pre takéto videá Facebook Live, Instagram Live, Twitter Live, Youtube Live atď. Rovnako sa dajú na daný účel využiť ak „stories“. Touto cestou sa dá cieliť na širšiu skupinu potencionálnych zamestnancov, či už ide o kariérne video, video inzerát alebo personalizované oslovenie, ktoré je možné takto realizovať pomocou nastavenia živého videa ako „specific friends“. Tak bude video vidieť len ten daný človek, ktorého vyberiete.
https://www.forbes.cz/3-zpusoby-jak-vyuzit-video-pro-nabor-zamestnancu/