Je to najhoršia nočná mora recruitera, keď musíte obsadiť pozíciu vo vašej spoločnosti alebo u Vášho klienta, na píšete ten najlepší job description a čakáte kým sa talent prihlási. Problém je v tom, že sa nikto neprihlásil.
Podľa viacerých prieskumov, najväčšia bariéra, ktorá bráni kandidátom uchádzať sa o pozíciu je skutočnosť, že nevedia dosť o spoločnosti a o pozícii samotnej.
Čo urobia kandidáti keď sa dozvedia o pracovnej ponuke?
Ak sa kandidát dozvie o pracovnej príležitosti a zaujme ho (90% chce vedieť a vyhľadáva nové pracovné ponuky) urobí jeden z nasledujúcich krokov:
59% kandidátov sa pozrie na web stránku spoločnosti
46% si aktualizuje svoj životopis
34% si pozrie online recenzie na spoločnosť
27% si upraví svoj LinkedIn profil
26%sa pýta na názor na pozíciu zamestnancov danej spoločnosti
Na základe týchto informácií môžeme povedať, že kandidáti si pozerajú vaše web stránky, profily, zisťujú si informácie a referencie a až na základe týchto informácií sa rozhodnú či sa chcú o danú prácu uchádzať.
Takže ak nemáte žiadnu spätnú väzbu na Vašu inzerciu alebo sa nikto o ňu neuchádzal môže to mať niečo spoločné s nasledovným…
1. Webová stránka vašej spoločnosti je priemerná
Ako ste videli, prvá vec, ktorú viac ako polovica kandidátov robí po dozvedení sa o pracovnej príležitosti je, že navštívia webovú stránku spoločnosti. Keď sa to stane, veľké a malé podniky by mali byť pripravené na to čo ich obsah stránky komunikuje a aký tvoria dojem na potenciálnych kandidátov. Bude sa talent viac zaujímať o prácu po návšteve vašej webovej stránky … alebo stratí záujem?
Ak stránku ešte nemáte, zvážte investovanie do webu, aby ste vytvorili silnú značku zamestnávateľa a získali do svojich kruhov tie najväčšie talenty. Uistite sa, že na stránke diskutujete ponúkate dostatok informácií o kultúre a hodnotách spoločnosti, pretože 66% kandidátov uvádza, že to je to najdôležitejšie, čo chcú vedieť o vašej spoločnosti, po kultúre nasledujú informácie o výhodách a výhodách (54%) a zameraní a víziách (50%).
Spoločnosti ako Airbnb, Lyft, Deliotte a ďalšie postavili budovanie pútavých kariérnych stránok na iný level. Použite tieto príklady na inšpiráciu svojej vlastnej stránky. Oslovenie kandidátov prostredníctvom webových stránok hneď na začiatku je kľúčom k premene záujmu na akciu (t.j. žiadosť o prácu!).
2. Nevytvorili ste dostatočne silnú značku zamestnávateľa
Výskum ukazuje, že spoločnosti so silnou značkou zamestnávateľov míňajú na hľadanie nových kandidátov až o 50% menej času a financií ako iné. A to dáva zmysel – ak trávite príliš veľa času pokúšaním sa získať kandidátov, všetko sa zo časom spočíta . Znamená to väčšie čerpanie financií spoločnosti čo je zaťažujúce. Napríklad práca, ktorá je ohodnotená 8 eur za hodinu, stojí spoločnosť po započítaní priamych aj nepriamych náborových nákladov takmer 3500 eur.
Zatiaľ čo budovanie atraktívnej a užitočnej webovej stránky prispeje k atraktivite zamestnávateľa, môžete urobiť ešte viac. Uistite sa, že máte “rozhodené siete” aj na sociálnych sieťach. Hovorí sa, že spoločnosti s atraktívnym a prepracovaným profilom na sociálnych sieťach majú až o 30 až 50 viac reakcií na pracovné príležitosti. Dôvod je jednoduchý, sociálne siete sú jednoduchým a najbližším poskytovateľom informácií o kultúre spoločnosti pre kandidátov.
3. Nemáte veľvyslancov značky
Podľa nášho prieskumov, 21% ľudí, ktorí menia prácu, prvý krát počulo o pracovnej príležitosti od zamestnanca na danej spoločnosti alebo im niekto spoločnosť odporučil. Ak kandidáti neodpovedajú na pracovné ponuky, je možné že nemáte potrebných !veľvyslancov značky”, ktorí by šírili vaše dobré meno a odporúčali vašu spoločnosť. Vaši zamestnanci zohrávajú veľkú úlohu pri náborových procesoch a 89% uchádzačov kontaktovať niekoho kto u vás pracuje alebo sa s niekým kto u vás pracuje pozná.
O čom by mali tí čo komunikujú dobré meno vašej spoločnosti vedieť? Kandidátov najviac zaujíma aký je možný kariérny rast v spoločnosti, aké je pracovné zaťaženie, ako vyzerá bežný de v práci aké to je pracovať pre danú spoločnosť a jednoducho aký je celkovo zamestnanecký pohľad na danú spoločnosť. Ak neviete ako na to, prečítajte si ako spoločnosť Adobe kvalifikovala svojich zamestnancov na to byť veľvyslancami ich značky.
Čím dlhšie je pracovná pozícia prázdna, tým dlhšie bude spoločnosť stagnovať. Ak sa kandidáti nezaujímajú o pracovné miesto v spoločnosti, pozrite sa na jej webovú stránku a zamyslite sa či má dostatočne pútavo vybudovanú značku zamestnávateľa a či jej zamestnanci šíria jej dobré meno do sveta – smerom ku všetkým talentovaným zamestnancom tam vonku.
zdroj: https://business.linkedin.com/talent-solutions/blog/recruiting-tips/2016/why-candidates-arent-applying-to-your-jobs