Niektorí z nás recruiterom majú to šťastie hľadať zamestnancov pre svetovo známe spoločnosti, ktoré svojou značkou, marketingom,pôsobením a benefitmi prilákajú stovky uchádzačov o pracovné miesta mesačne.
Ostatní, ktorí také šťastie nemajú dobre vedia, aké ťažké je nájsť mladých, ambicióznych a lojálnych ľudí, ktorí sa chcú učiť, rozvíjať a kariérne posúvať. Keďže sa menia
pracovné miesta a ich náplň, menia sa požiadavky kandidátov, konkurencia na trhu rastie a počet talentov zase naopak klesá, jediným spôsobom ako recruiter nájde toho správneho kandidáta je, že rovnako mení svoje postupy a sleduje trendy akými si firmy svojich ľudí vyberajú.Aktuálne veľmi populárnym a aktívnym zdrojom pre vyhľadávanie kandidátov LinkedIn.
Prvý dojem
Na akejkoľvek sociálnej sieti je zdrojom okamžitého prvého dojmu profilová fotka. Recruitera zaujme jasná, moli vyzerajúca tvár a upravený výzor. Selfie nakrivo, fotka v zrkadle či anonymná predvolená ikona nikoho nezaujme. Kandidát si svojou tvárou na fotke, a celkovo profilom, buduje svoju vlastnú značku, ktorou sa prezentuje. Jej súčasťou je aj motto či nadpis na profile, ktorý vystihuje zameranie človeka, preto by mal byť chytľavý, výstižný a upriamovať pozornosť na tie najdôležitejšie fakty o človeku. Horúcim trendom sú emotikony, ktoré do popisu práce či zamerania vnesú trocha zaujímavosti a hravosti. Pozor však na to, aby ste to neprehnali, LinkedIn profil je predsa len pracovný a profesionálny profil.
Ako hľadať
LinkedIn vyhľadáva ľudí, stránky, spoločnosti na základe kľúčových slov. Preto je najdôležitejšie uvedomiť si koho hľadáme a aké sú jeho prioritné charakteristiky, ktoré musí mať – minimálne spomenuté v profile. Kľúčové slová by mali byť tie najdôležitejšie ktirétiá pozície, preto je dôležitejšie si ju poriadne naštudovať aby žiadny kandidáti neunikli a tiež aby recruiter neprechádzal 600 a viac profilov kvôli bežnému slovu, ktoré sa vyskytuje v každom profile. Najjednoduchšie je prejsť si summary kandidáta, v ktorom má v krátkom texte zhrnuté svoje zameranie a zručnosti.
Na čo sa zamerať
Skills & Endorsements – nájdete v spodnej časti profilu, prvé tri skilly sú najdôležitejšie, týkajú sa toho čomu sa kandidát najviac venuje a v čom je dobrý
Referencie – referencie od bývalých zamestnávateľov, kolegov, podriadených sú často oveľa výpovednejšie ako zoznam skills, obšírnejšie vám pevedia v čom človek vynikal, ako sa s ním pracovalo a čo sú jeho prednosti
Kurzy a certifikáty – ich zmienka je znakom, že človek sa vzdeláva, napreduje, chce vedieť viac a niečo nové, rovnako sa tým rád prezentuje a preto dáva do pozornosti v čom je dobrý a v čom sú jeho záujmy
Základom komunikácie s kandidátom na LinkedIn je získať si ho medzi kontakty. Už vtedy prejaví, že má záujem sa o niečom baviť. Preto je dôležité aj to aby Vás bolo vidieť, aby si ľudia vedeli overiť, koho si medzi kontakty pridávajú. Dobrými aktivitami ako sa zviditeľniť a zvýšiť svoju dôveryhodnosť je sledovanie stránok a influencerov, členstvo v skupinách, pridávanie príspevkov atď.
Každý z bodov vyššie opisuje jednu z pridaných hodnôt kandidáta, ktoré naznačujú, že môže byť tým kandidátom ktorého hľadáte. Netreba sa preto zameriavať len na predošlé pracovné pracovné pozície kandidáta a jeho pôsobenie v rôznych spoločnostiach. Mnoho iných vecí Vám napovie či by mohol byť pre spoločnosť zaujímavým.
http://hladacipokladov.sk/ako-vybrat-spravnych-ludi